Az eszközök változnak, az emberi természet állandó. David Ogilvy vagy Gary Halbert ma is uralná a piacot. Az ő előnyük nem a technológiában volt, hanem mert értették, mi mozgatja a döntéseinket. Most ezt a tudást adjuk a gép kezébe.
A meggyőzés örök törvényei
David Ogilvy, Eugene Schwartz, Claude Hopkins. Ők nem csupán szövegírók voltak, hanem az emberi viselkedés legpontosabb mérnökei.
Akkor alkottak, amikor minden szóért keményen meg kellett küzdeni. Írógépen dolgoztak, hetekig kutattak egyetlen címsorhoz, és dollármilliókat kockáztattak postai levelekkel. Nem volt lehetőségük a „Visszavonás” gombra kattintani. Ez a kényszerű alaposság szülte meg azokat a pszichológiai keretrendszereket, amelyekre a mai marketing is épül.
Ma a kezünkben van a világ legerősebb eszköze, a mesterséges intelligencia. Sokan mégis csupán gyors és közepes minőségű tartalomgyártásra használják.
A gép önmagában csak egy hatalmas lexikon, stílus és mélység nélkül. De ha betápláljuk neki a klasszikusok gondolkodásmódját, ha megtanítjuk neki az Ogilvy-féle kutatási fegyelmet vagy a Halbert-féle érzelmi feszültségkeltést, akkor a technológia sebessége találkozik a klasszikusok zsenialitásával.
Ezek a promptok nem egyszerű utasítások. Ezek gondolkodási modellek. Segítségükkel a ChatGPT nem generikus marketingesként, hanem a szakma úttörőinek tanítványaként fog viselkedni.
Íme 10 parancs, amivel a reklámtörténelem legnagyobb stratégáit ültetheted a géped mellé.
















