Bár az OpenAI tagadja a reklámok tesztelését, a felhasználói panaszok célt értek. A félreérthető promóciós üzenetek eltűnnek a rendszerből, miután a fejlesztők elismerték a hibát.
Elismerte a hibát a vezetőség
Mark Chen, az OpenAI kutatási vezetője elismerte, hogy hibáztak a legutóbbi frissítéssel. A vállalat vezetői a fizető előfizetők sorozatos panaszaira reagáltak. A felhasználók olyan márkák üzeneteivel találkoztak a felületen, mint a Peloton vagy a Target. Ezek a váratlan promóciós üzenetek sokaknál kiverték a biztosítékot.
Az OpenAI hivatalos védekezése szerint nem valódi reklámokról volt szó. Csupán a platformra épülő, külsős alkalmazások megjelenítését tesztelték élesben. Azt állítják, hogy semmilyen pénzügyi érdek nem fűződött ezekhez az ajánlásokhoz. Ez a magyarázat azonban nem mindenkit győzött meg.
Felháborodás a promóciós üzenetek miatt
Egy felhasználó meglehetősen szkeptikusan fogadta az OpenAI magyarázatát. A közösségi médiában azt üzente:
„Ne sértegessétek a fizető ügyfeleiteket.”
A csalódottság érthető, hiszen a prémium szolgáltatásért fizetők reklámmentességet várnak.
Benjamin De Kraker konkrét példát is megosztott a Twitteren, ami jól szemlélteti a problémát. Ő a Windows BitLocker titkosításáról kérdezett a rendszertől. A válasz helyett azonban a Target áruház hirdetésnek tűnő ajánlatát kapta az arcába.

Kommunikációs zavar az OpenAI-nál
Nick Turley, az OpenAI termékért felelős vezetője szintén megszólalt az ügyben. Szerinte sok a félreértés a keringő pletykák körül. Határozottan kijelentette, hogy nincsenek éles hirdetési tesztek a rendszerben.
Turley szerint a képernyőmentések vagy hamisak, vagy nem reklámokat ábrázolnak. Ígérete szerint, ha a jövőben lesznek is promóciós üzenetek, azokat átgondoltan vezetik majd be. A felhasználók bizalma mindennél fontosabb számukra.
Mark Chen hangneme ugyanakkor jóval bocsánatkérőbbnek bizonyult kollégájánál. Elismerte, hogy a helyzet túlmutat az egyszerű felhasználói zavaron. Egyetértett abban, hogy a reklámhatású elemeket óvatosan kell kezelni.
A funkciót ezért a visszajelzések alapján átmenetileg le is kapcsolták. Jelenleg a modell pontosságának javításán dolgoznak. Céljuk, hogy a jövőben a felhasználók szabályozhassák ezeket a megjelenéseket.
Belső feszültségek és irányváltás
Az év elején Fidji Sumo csatlakozott az OpenAI csapatához az alkalmazásokért felelős vezetőként. Sokan várták tőle a hirdetési üzletág felépítését, tekintve korábbi tapasztalatait. A Wall Street Journal azonban más irányról számolt be a héten.
Sam Altman vezérigazgató állítólag „vörös kódot” hirdetett az OpenAI-nál. A belső utasítás szerint most a minőség javítása a prioritás. Minden más fejlesztés, így a hirdetési rendszer kiépítése is háttérbe szorul.
A cég jelenleg a felhasználói bizalom megőrzésére koncentrál a bevételek növelése helyett. A félresikerült teszt megmutatta, milyen vékony a jég a szolgáltató alatt. A promóciós üzenetek erőltetése könnyen a felhasználók elvesztéséhez vezethet.




