Visszakozott az OpenAI, eltűnnek a zavaró ajánlók a csevegőből

Bár az OpenAI tagadja a reklámok tesztelését, a felhasználói panaszok célt értek. A félreérthető promóciós üzenetek eltűnnek a rendszerből, miután a fejlesztők elismerték a hibát.

Elismerte a hibát a vezetőség

Mark Chen, az OpenAI kutatási vezetője elismerte, hogy hibáztak a legutóbbi frissítéssel. A vállalat vezetői a fizető előfizetők sorozatos panaszaira reagáltak. A felhasználók olyan márkák üzeneteivel találkoztak a felületen, mint a Peloton vagy a Target. Ezek a váratlan promóciós üzenetek sokaknál kiverték a biztosítékot.

Az OpenAI hivatalos védekezése szerint nem valódi reklámokról volt szó. Csupán a platformra épülő, külsős alkalmazások megjelenítését tesztelték élesben. Azt állítják, hogy semmilyen pénzügyi érdek nem fűződött ezekhez az ajánlásokhoz. Ez a magyarázat azonban nem mindenkit győzött meg.

Felháborodás a promóciós üzenetek miatt

Egy felhasználó meglehetősen szkeptikusan fogadta az OpenAI magyarázatát. A közösségi médiában azt üzente:

„Ne sértegessétek a fizető ügyfeleiteket.”

A csalódottság érthető, hiszen a prémium szolgáltatásért fizetők reklámmentességet várnak.

Benjamin De Kraker konkrét példát is megosztott a Twitteren, ami jól szemlélteti a problémát. Ő a Windows BitLocker titkosításáról kérdezett a rendszertől. A válasz helyett azonban a Target áruház hirdetésnek tűnő ajánlatát kapta az arcába.

x.com

Kommunikációs zavar az OpenAI-nál

Nick Turley, az OpenAI termékért felelős vezetője szintén megszólalt az ügyben. Szerinte sok a félreértés a keringő pletykák körül. Határozottan kijelentette, hogy nincsenek éles hirdetési tesztek a rendszerben.

Turley szerint a képernyőmentések vagy hamisak, vagy nem reklámokat ábrázolnak. Ígérete szerint, ha a jövőben lesznek is promóciós üzenetek, azokat átgondoltan vezetik majd be. A felhasználók bizalma mindennél fontosabb számukra.

Mark Chen hangneme ugyanakkor jóval bocsánatkérőbbnek bizonyult kollégájánál. Elismerte, hogy a helyzet túlmutat az egyszerű felhasználói zavaron. Egyetértett abban, hogy a reklámhatású elemeket óvatosan kell kezelni.

A funkciót ezért a visszajelzések alapján átmenetileg le is kapcsolták. Jelenleg a modell pontosságának javításán dolgoznak. Céljuk, hogy a jövőben a felhasználók szabályozhassák ezeket a megjelenéseket.

Belső feszültségek és irányváltás

Az év elején Fidji Sumo csatlakozott az OpenAI csapatához az alkalmazásokért felelős vezetőként. Sokan várták tőle a hirdetési üzletág felépítését, tekintve korábbi tapasztalatait. A Wall Street Journal azonban más irányról számolt be a héten.

Sam Altman vezérigazgató állítólag „vörös kódot” hirdetett az OpenAI-nál. A belső utasítás szerint most a minőség javítása a prioritás. Minden más fejlesztés, így a hirdetési rendszer kiépítése is háttérbe szorul.

A cég jelenleg a felhasználói bizalom megőrzésére koncentrál a bevételek növelése helyett. A félresikerült teszt megmutatta, milyen vékony a jég a szolgáltató alatt. A promóciós üzenetek erőltetése könnyen a felhasználók elvesztéséhez vezethet.

Kérjük, ellenőrizd a mező formátumát, és próbáld újra.
Köszönjük, hogy feliratkoztál.

vagyunk.hu hírlevél

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük