MI-ügynökök a reklámiparban

A világ legnagyobb ügynökségei, kiadói és márkái elkezdték beépíteni a mesterséges intelligencia „ügynökeit” a napi munkába. Ezek a digitális segítők még nem vásárolnak reklámot, de már ők írják az elemzéseket, keresik a célcsoportokat, és felezik az átfutási időt.

Ügynökségek: a robot gyakornok, aki sosem kér fizetésemelést

A nagy reklámügynökségek most épp ott tartanak, hogy az MI-ügynökök elemzik az adatokat, javaslatokat tesznek, és összefoglalókat írnak.

Az LG Ad Solutions például létrehozta az Agentiv nevű rendszert, ahol harminc különböző ügynök dolgozik egyszerre, de egyetlen dollárt sem költhetnek el. Ők csak „tanácsadók”, az utolsó döntést még mindig ember hozza meg. Az eredmény? A kampányjelentések ideje két nap helyett öt óra lett. Mindenki hatékonyabb, de senki nem tudja, meddig tart ez a kényelmes állapot.

A Mediaassociates ügynökség már egy éve fejleszt saját MI-ügynököket, amik segítenek kulcsszavakat keresni, célcsoportokat javasolni, vagy versenytársakat elemezni. De még itt is tabunak számít, hogy a gép maga költsön pénzt. A „pénz oldal” – ahogy ők hívják – még mindig emberi kézben marad. Egyelőre.

Kiadók: adatbányász helyett beszélgető robot

A The Sun már médiavásárlásra készül MI-ügynökkel, az Immediate Media pedig létrehozott egy olyan mesterséges elemzőt, ami a PRISM adatplatformjuk fölött dolgozik. Ez az ügynök néhány másodperc alatt képes megmondani, milyen célcsoportot érdemes megszólítani egy autós kampányban. Olyasmit, ami korábban két napnyi elemzői munka volt. A vezetőjük szerint a legnagyobb előny nem az, hogy pontosabb lett az adat, hanem hogy valós időben válaszol az ügyfélnek.

Hírügynökségek és kreatív stúdiók: a vágóasztal is mesterséges lett

A Reutersnél az MI-ügynököket a videós szerkesztésre vetik be. A cél: hogy a robot észrevegye, ha az interjúalany leveszi a szemüvegét, és ne vágja el rossz helyen. A reklámügynökségek pedig közben újraértelmezik a „kreatív folyamat” fogalmát.

A Rapp csapatánál már az MI kezdi el a prezentációkat: visszakeresi a korábbi ügyféladatokat, és összerakja az első draftot. Így három-négy hetes munka egy nap alatt megvan. Egyetlen akadály maradt csupán, a belső jóváhagyási folyamat. A gép gyorsabb lett, az emberi bürokrácia nem.

A Mekanismnál pedig konkrétan egyhetesre csökkent a videógyártás ideje nyolc hétről. Az MI itt nemcsak segít, hanem kiváltja a produkciós és VFX cégek egy részét is. Az alapanyagot az ügynökök állítják össze, az emberek már csak a végső simítást végzik el.

Technológiai háttér: az MI-ügynökök megtanulnak beszélni egymással

A kulcsfejlesztés neve AdCP. Egy nyílt kommunikációs protokoll, amit ügynökségek, hirdetők és adtech cégek közösen hoztak létre. Ez teszi lehetővé, hogy a különböző MI-ügynökök (akár más cégektől) „közös nyelven” kommunikáljanak. Elméletileg ez a jövő hirdetési ökoszisztémája: ahol az egyik ügynök megérti a másikat, és az ember csak felügyel.

A következő szint az lesz, amikor az ügynökök nemcsak ajánlanak, hanem végre döntenek is.
És ha egyszer megtanulják kezelni a pénzt, a marketingipar hirtelen nagyon kevesek játéka marad.

Kérjük, ellenőrizd a mező formátumát, és próbáld újra.
Köszönjük, hogy feliratkoztál.

vagyunk.hu hírlevél