A Shopify a harmadik negyedéves eredményeiben az MI-alapú vásárlás robbanásszerű növekedéséről számolt be. Az MI-vezérelt forgalom hétszeresére, az ilyen módon generált rendelések száma pedig tizenegyszeresére nőtt január óta.
Az MI a Shopify működésének központi eleme
A Shopify vezetése szerint a mesterséges intelligencia nem kiegészítő funkció, hanem a cég működésének alapja. Harley Finkelstein, a vállalat elnöke a harmadik negyedéves befektetői tájékoztatón az MI-t „az internet óta a legnagyobb technológiai változásnak” nevezte.
A vállalat szeptemberben kötött partnerséget az OpenAI-jal és már most láthatók az eredmények. Az MI-eszközökből érkező forgalom hétszeresére nőtt januárhoz képest, a mesterséges intelligencia által támogatott keresésekből származó vásárlások száma pedig tizenegyszeresére emelkedett.
Az adatok és a gyors fejlesztés előnye
Finkelstein szerint a Shopify előnye az, hogy hozzáférése van több millió kereskedő és több milliárd tranzakció adatához. A vállalatnál a „founder mode” szemlélet uralkodik: gyors döntések és gyors termékfejlesztés. A Shopify belső fejlesztésű eszközöket is használ, például a Scout nevű rendszert,
amely több százmillió visszajelzés elemzésével segít a termékfejlesztésben. Ez a rendszer a támogató jegyekből, felhasználási adatokból, értékelésekből és közösségi interakciókból dolgozik.
„Az MI nem egy funkció a Shopify-nál, ez hajtja az egész motort” – fogalmazott Finkelstein.
Partnerségek és új típusú vásárlás

A Shopify az OpenAI mellett a Perplexity és a Microsoft Copilot rendszereivel is együttműködik, hogy az MI-alapú vásárlás a beszélgetések részévé váljon. Egy friss kutatásuk szerint a vásárlók 64 százaléka nyitott arra, hogy a vásárlás során valamilyen szinten MI-t használjon.
„Az a célunk, hogy a vásárlás természetes módon beépüljön az MI-alapú beszélgetésekbe. Szeretnénk, ha a Shopify-kereskedők jobban felkészültek lennének, mint azok, akik nincsenek ebben az ökoszisztémában”– mondta Finkelstein.
A cég ezzel lefekteti az úgynevezett „ügynöki kereskedelem” (agentic commerce) alapjait, ahol az MI-asszisztensek önállóan képesek rendeléseket intézni.
Felkészülés többféle fejlődési irányra
A vállalat elnöke szerint a kereskedelem új formája még kialakulóban van. A Shopify több lehetséges változattal számol, ezért minden irányra fel akar készülni, bármelyik modell bizonyul sikeresnek.
Finkelstein szerint hasonló folyamat zajlott korábban, amikor a közösségi kereskedelem vagy az „e-kereskedelem kontra fizikai bolt” vita zajlott és végül a „mindenhol jelenlévő kereskedelem” nyert teret.
Erős negyedév, enyhe csalódás a befektetőknek
A harmadik negyedévben a Shopify 32 százalékkal növelte árbevételét, amely így 2,84 milliárd dollár lett, meghaladva az elemzői várakozásokat. A vállalat 264 millió dollár profitot ért el, részvényenként 20 centet.
A részvény árfolyama mégis csökkent, mert a működési eredmény 434 millió dollár lett, ami alig maradt el az 437 millió dolláros várakozástól.
