A generált állatos képek új trendet indítottak el az Instagramon. Influencerek nyulakkal, kiskutyákkal és egy beltérben lévő fehér lóval próbálnak kedvességet gyártani. A közösség viszont látványosan nem kér ebből az új kedvességi hullámból.
15 perc hírnév
A közösségi médiában mindig felbukkan egy új vizuális trükk, amely pár napra átírja a megosztási szokásokat. Egyik héten neonfényes edzőtermi fotók, másikon makró virágfelvételek. Most azonban egy ennél is abszurdabb divat kering. Influencerek egy része MI segítségével „varázsol” cuki állatokat a saját képeire. Kutyák, nyulak, tengerimalacok és a trend végpontján egy elegáns spanyol modell, aki egy fehér ló társaságában pózol egy nappaliban. A fotó erre a célra készült. A ló is. A közönség reakciói alapján ez a trend elérte a közösségi média türelmének határát.
Az MI-cuki trend, amely hirtelen virálissá vált
A jelenség egy X poszt miatt kapott figyelmet. A felhasználó szerint „a csinos lányok új technológiát találtak”, amely egyetlen kattintással állatokat rak melléjük. A poszt több mint 26 millió megtekintést ért el rövid idő alatt. A képeken három influencer szerepel:
- Juliet Kaz brit modell, akit MI-kutyák vesznek körül
- Maria Heredia, aki nyulakkal pózol
- Gaia Cormio pedig, akinek a megoldása extrém módon túllépett a realitáson, hiszen egy beltérben lévő ló társaságában látható.

A közönség nem kéri a műanyag kedvességet
A kommentelők nagy része szerint az MI-gyártás valahogy elrontja azt, amit kedvességnek szánnak. A hozzászólók szerint a képek üresek és furcsák. A kedvesség mértéke pedig fordított arányban áll a szintetikus tartalom mennyiségével.
Az egyik kommentelő szerint:
„olyan ronda, hogy aki MI-t használ, az azonnal nevetségessé válik”.
Mások attól tartanak, hogy a trend tovább erősíti azt a szemléletet, amelyben az állatok díszletekké válnak.
Egy felhasználó így fogalmazott:
„Ezeknek az embereknek az állat kellékként létezik.”
A poszt alatt már mémgyártás is elindult. A korai internetkorszak szerkesztőszoftvereit idéző „Picsart és egy álom” feliratú képek sorra jelentek meg. A közösség visszatekint arra az időre, amikor a fotómanipuláció legalább kézimunka volt.
A Photoshop nosztalgia visszatér

A reakciók egy része nem az influencereknek szól. Sok komment inkább annak a félelemnek ad hangot, hogy az MI túl gyorsan váltja le a kreatív munkát. A Photoshop még mindig jelen van az alkotói világban, de a felhasználók szerint az MI által létrehozott végeredményből hiányzik az emberi kéz nyoma. A közösség egy része nosztalgiával emlegeti azt a korszakot, amikor a manipulált fotó „látszott” és pont ezért lett része az internetkultúrának. A mostani helyzet nem ilyen. A képek tökéletesek, mégis üresek. Technikailag hibátlanok, de nincs bennük semmi személyes.
Az MI-kedvesség tehát nem kedves. Inkább sterilebb.
A kritikusok szerint a valódi megoldás ott kezdődne, ahol a felelősség is
A kommentelők között sok olyan vélemény jelent meg, amely szerint ahelyett, hogy MI-kutyák készülnek, érdemes lenne valódi állatokkal foglalkozni. Egy felhasználó így fogalmazott:
„Ha valaki cuki állatos képet akar, menjen el egy állatmenhelyre.”
Ezek a hozzászólások nemcsak erkölcsi térbe helyezik a vitát. A kérdés az, hogy az influencer szerep mennyire válik tartalomgyártóvá és mennyire közösségi szereplővé. Az MI trend kapcsán sokan úgy érzik, hogy a gyors vizuális siker fontosabb lett, mint a valódi kapcsolódás egy élőlényhez.
Az MI által generált állatos posztok pont ezért keltenek ellenérzést. A valódi kutyák és nyulak helyett hangsúlyok nélkül megjelenő digitális díszletek kerülnek a képre. Sok felhasználó szerint ez olcsó trükk és a hatása rövid.
Az influencerek miért választják mégis ezt?
A jelenség egyik fontos kérdése az, hogy az influencerek miért használják egyre gyakrabban a mesterségesen generált állatokat. A válasz valószínűleg egyszerű. A kedvesség működik. A cuki állat a közösségi média egyik legrégebbi katalizátora. Ha egy kép érzelmi reakciót vált ki, a platformok algoritmusai előrébb sorolják. A gyors siker könnyen elérhető. Az MI pedig bármikor kéznél van. A probléma az, hogy a képek bensőségesnek tűnnek, miközben teljes egészében koncepció nélküliek. A mesterséges jelenlét nem tud valódi érzelmet közvetíteni.
A vita mögött mélyebb kulturális kérdés áll
A generált állatos képek trendje látszólag ártalmatlan. Mégis éles vita alakult ki. A jelenség nemcsak a képek minőségéről szól. Inkább arról a feszültségről, amely ma a kreatív alkotás és az MI között húzódik. A közösség egy része úgy érzi, hogy az MI túl gyorsan foglal helyet az emberi tartalmak rovására. A vita itt arról szól, hogy létezik-e még olyan tartalomtípus, amelyet az MI nem tud kiváltani.
A „beltéri ló” jól szimbolizálja ezt a kérdést. Ott áll, tökéletes fényben, hibátlan formában, mégis mindenki tudja, hogy nem létezik. A hatás mesterséges. A meghatódás imitált.
Mi marad ebből a trendből?
A generált kedvesség hulláma valószínűleg átmeneti. A közönség már most türelmetlen. A kommentelők reakciói erősek és gyorsak. A kritika mögött fáradtság van. A közönség eredetiséget kér. A digitális díszletek nem helyettesítik a valóságot.




