A kínai óriás bevételei nőttek, de a profit jelentősen csökkent. A háttérben a gyorskereskedelem és a technológiai fejlesztések agresszív támogatása áll.
Túlszárnyalt várakozások és csökkenő profit
Az Alibaba legfrissebb negyedéves jelentése vegyes képet mutat. A bevételek felülmúlták az elemzői várakozásokat, elérve a 247,8 milliárd jüant. Ez az eredmény a technológiai befektetéseknek és a felgyorsított kiszállításoknak köszönhető. A piac pozitívan reagált, a vállalat részvényei két százalékkal emelkedtek.
A növekedésnek azonban ára van. A korrigált nyereség elmaradt a becslésektől. A nettó profit 53 százalékkal zuhant az előző időszakhoz képest. A visszaesés oka egyértelműen a jövőbe fektetett tőke nagysága. A vezetés szerint ezek a kiadások hosszú távon megtérülnek majd.
A cég stratégiája most a piaci részesedés növelésére és a logisztika fejlesztésére összpontosít. Ehhez elengedhetetlen a modern technológiai háttér megteremtése.
A technológiai infrastruktúra ára
A versenyképesség megőrzése érdekében az Alibaba hatalmas összegeket mozgat meg. Korábban 380 milliárd jüan elköltését irányozták elő három év alatt a felhőalapú rendszerekre és az okos algoritmusokra. A piaci igények azonban felülírhatják ezeket a terveket.
Eddie Wu, az Alibaba Group vezérigazgatója szerint a keret szűkösnek bizonyulhat. Szavai szerint
„Agresszíven fektetünk be az infrastruktúrába; a korábban említett 380 milliárd jüanos beruházás talán kevés lesz az ügyféligényekhez képest.”
A potenciális ellátási lánc problémák megelőzése további forrásokat igényelhet. A vezetés elkötelezett a folyamatos fejlesztés mellett. Nem sajnálják a pénzt a rendszerek modernizálására, még a rövid távú profit rovására sem.
A gyorskereskedelem előretörése

A logisztikai fejlesztések központi eleme a sebesség. A gyorskereskedelem szektorában a szereplők milliárdokat költenek a szállítási idők csökkentésére. Az Alibaba egyórás kiszállítási opciója kulcsfontosságú eleme ennek a versenynek.
Azonnali kiskereskedelmi üzletáguk javítja a gazdasági mutatókat. A nyár óta felére csökkentették az egy rendelésre jutó költségeket. Ez hatalmas fegyvertény a szoros haszonkulcsokkal dolgozó piacon.
A vállalat teljes körű megoldásokat kínál a vállalati partnereknek is. Ezek a rendszerek a termékkereséstől a fizetésig minden folyamatot támogatnak. A platform átláthatóságot biztosít a beszállítók kezelésében és a rendelések követésében.
Nyitás a lakossági felhasználók felé
Az Alibaba hagyományosan a vállalati ügyfelekre koncentrált. Most azonban stratégiai váltás figyelhető meg a fogyasztói piac irányába. Ennek része az okos eszközök és alkalmazások fejlesztése.
A váltás máris eredményeket hoz a profit növekedésében. Új, ingyenes alkalmazásukat az első héten több mint tízmillióan töltötték le. Ez a lépés egy éles árverseny közepébe helyezi a céget a kínai piacon.
A versenytársak folyamatosan csökkentik áraikat és új megoldásokkal állnak elő. Az Alibaba erre termékdiverzifikációval válaszol. Ilyen például a nemrég bemutatott okos szemüveg is.
A befektetők aggódnak a készpénzégetés miatt a nagy kedvezmények és támogatások láttán. A cég vezetése azonban magabiztos a nyereség növekedését illetően. A fogyasztói szektorban elért stabil bővülés igazolni látszik az új irányt.




